söndag 12 maj 2013

Så där, då är jag också i gång med en blogg!
Mest ska den handla om stickning, men det blir nog en del annat också.
Jag har hittat tillbaka till stickningen efter många års uppehåll, det är jätteroligt. Det går en stickvåg över världen, verkar det som ,och till skillnad från åttiotalets hemska mohairvåg, så ligger fokus på nya material och nya tekniker. Heja nätet, här finns hur mycket som helst att dela med sig av och lära.

Jag har burit ner mina garner från vinden, många kilo är det som legat till sig i ett par årtionden. Den stora mängden är garn från Shetlandsöarna, som jag kånkade hem efter mitt besök där 1987. Tio kilo närmare bestämt.
Då kallades det vanvett, nu kallas det stash!

En nystmaskin införskaffades häromveckan, och nu nystar jag så dammet yr, sorterar och planerar fantastiska projekt.

Så fort jag grävt fram sladden till kameran ska ni få se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar